ریتم آهنگ

آناتما یکی از محبوب‌ترین گروه آلترناتیو راک دنیا

آناتما یکی از محبوب‌ترین گروه آلترناتیو راک دنیا

بیوگرافی ANATHEMA (آناتما)؛ گروه آلترناتیو راک انگلیسی
آناتما (Anathema) در سال ۱۹۹۰ با نام فرشته کافر (Pagan Angel) توسط برادران کاوانا ، جان داگلاس و درن وایت شکل گرفت. سبک گروه در ابتدا دوم متال (Doom Metal) بود که زیرشاخه‌ سبک هوی متال است با این تفاوت که ریف‌ها و ریتم‌ها تمپوی کمتری نسبت به سبک هوی متال دارد. در نوامبر همین سال بود که گروه اولین نمونه آهنگ خود را با نام همه رنج‌های ایلیاد (An Iliad  of Woes) ضبط کرد که مورد توجه گروه‌های مختلفی قرار گرفت و پس از آن، آناتما توانست به همراه گروه‌هایی مانند Bolt Thrower و Paradise Lost کنسرت‌هایی را اجرا کند.

بیوگرافی Anathema آناتما
با انتشار دومین دمو با نام  All Faith Is Lost در اوایل سال ۱۹۹۱ توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کردند که ثمره آن قراردادی برای ۴ آلبوم با شرکت پیس‌ویل رکوردز (Peaceville Records) بود. اولین ضبط رسمی گروه تحت حمایت این شرکت در سال ۱۹۹۳ با نام «سرافکنده (The Crestfallen)» بود که سود خوبی برای گروه به همراه داشت و به واسطه همین سود، آناتما یک تور کنسرت با گروه کنیبال کرپس (Cannibal Corpse)، گروه موسیقی پرقدرت و خوب دث متال آمریکایی برگزار کردند که توانایی خود را در اجراهای زنده به نمایش گذاشتند.


اولین آلبوم استودیویی آناتما ، آوازهای عاشقانه (Serenades) نام دارد که تنها آلبوم این گروه با خوانندگی دارن وایت است؛ پس از این آلبوم  وینسنت کاوانا خوانندگی گروه را به عهده دارد. فضای این آلبوم افسرده، تاریک و غمناک بود و با واکنش مثبت منتقدان روبرو شد. آلبوم سرنادها در جدول آلبوم‌های متال انگلیس رتبه دوم را به دست آورد و در مجله معتبر متال همر (Metal Hammer) به عنوان آلبوم ماه انتخاب شد. همین موفقیت موجب شد که اجازه پخش موزیک ویدیوی دومین آهنگ آلبوم با نام اشک‌های شیرین (Sweet Tears) را در شبکه مشهور MTV به سرعت به دست آورده و در این شبکه مکررا پخش شود.

بیوگرافی آناتما
در سال ۱۹۹۵ بود که دارن وایت (خواننده) گروه را ترک کرد تا به گروه دث متال دیگری به نام The Blood Divine بپیوندد. گروه Anathema نیز تصمیم گرفت وینسنت کاوانا در کنار نوازندگی گیتار، نقش او را در گروه به عهده بگیرد. پس از این جدایی، سومین آلبوم خود را با نام معماهای خاموش (The Silent Enigma) در سال ۱۹۹۵ منتشر کرد و نشان داد که نگرش اعضای گروه تغییر کرده و به بلوغ موسیقیایی خود رسیده‌اند. این آلبوم در سبک گوتیک متال بود؛ زیرشاخه‌ای از هوی متال و ترکیبی از هوی متال و دوم متال است که آناتما و دو گروه دیگر (پارادایز لاست و مای دایینگ براید) از پیشگامان این سبک محسوب می‌شوند.
در سال ۱۹۹۶ آلبوم بعدی گروه با نام ابدیت (Eternity) منتشر شد که فضای تازه‌ای در ملودی و موسیقی آن‌ها به وجود آمده بود؛ فضای رویاگونه و ضربه‌های سنگین گیتار و نت‌های سمفونیک کیبورد و همچنین صدای صاف و رسای خواننده، شعرهای کوتاه و  آمیخته با خشم همگی از مواردی بود که بسیاری آن‌ها را با پینک فلوید (Pink Floyd) مقایسه می‌کردند. پس از این آلبوم درامر گروه، جان داگلاس نیز گروه را ترک کرد و شان استیلز (Shaun Steels) نوازنده سابق گروه مای دایینگ براید (My Dying Bride) جایگزین او شد.

بیوگرافی آناتما ANATHEMA
در می ۱۹۹۷ اولین ویدئوی بلند آناتما با عنوان A Vision of Dying Embrace منتشر شد که شامل بهترین اجراهای گروه بود. این اجراها شامل کارهای زنده گروه در کراکوف لهستان، مهد موسیقی گوتیک و راک اروپای شرقی، در مارس ۱۹۹۶ نیز بود که برای حمایت از گروه تازه تاسیسمای دایینگ براید برگزار شده بود که مشهورترین کنسرت آناتما و نیز پرفروش‌ترین محصول چندرسانه‌ای (Multi media) آن‌ها به‌ شمار می‌رود.

دو آلبوم بعدی آناتـما آلترناتیو ۴ (Alternative 4) و داوری (Judgment) بود که هر دو موفقیت چشمگیری داشتند.آلترناتیو ۴ بزرگ‌ترین موفقیت حرفه‌ای گروه بود که فضای آرام‌تری نسبت به آلبوم‌های پیشین داشت و از طرف منتقدان به عنوان یک پدیده معرفی شد. پیش از آلبوم داوری چند اتفاق مهم برای گروه اتفاق افتاد؛ رفتن دانکن پترسون (Duncan Peterson) بیسیست برجسته گروه و بازگشت مجدد جان داگلاس درامر گروه و همچنین پیوستن مارتین پاول (Martin Powel) و دیو پیبوس (Dave Paybus).

آلبوم داوری (Judgment) از طرف ۲۰ مجله معتبر موسیقی در سراسر جهان به عنوان آلبوم ماه برگزیده شد. این آلبوم به خاطر مرگ مادر برادران کاوانا در همان سال، به مادر آن دو تقدیم شد. ترانه آخرین خداحافظی (One Last Goodbye) از این آلبوم، از مشهورترین ترانه‌های آناتما است.
آلبوم‌های دیگر گروه به ترتیب بدین شرح است:

روز خوبی برای رفتن (A Fine Day To Exit) در سال ۲۰۰۱؛ این آلبوم به عقیده کارشناسان و منتقدان موسیقی، بهترین آلبوم آناتما تا کنون شناخته شده است. سبک این آلبوم آلترناتیو راک بود.
یک بلای طبیعی (A Natural Disaster) در سال ۲۰۰۳
اینجا هستیم که باشیم (We’re Here Because We’re Here) در سال ۲۰۱۰؛ این آلبوم جایزه بهترین آلبوم پراگرسیو از سوی مجله راک کلاسیک (Classic Rock) دریافت کرد. مجله راک کلاسیک این آلبوم را بی‌نقص نامید.
 سیستم‌های آب و هوایی (Weather Systems) در سال ۲۰۱۲
ماهواره‌های دور (Distant Satellites) در سال ۲۰۱۴
خوشبین (The Optimist) در سال ۲۰۱۷؛ این آلبوم در چارت ۴۰ آلبوم برتر سال بریتانیا قرار گرفت.
گروه آناتما ANATHEMA
اشعار آناتما مفاهیمی چون تنهایی و سرگشتگی انسان معاصر، سرخوردگی و یاس‌های فلسفی و عشق‌های ناکام دارند که با فضای خاص و تکنوازی‌های فوق‌العاده قدرتمند گیتار توسط دنی و وینسنت کاوانا، آناتما را به یکی از محبوب‌ترین گروه‌های راک و متال بدل کرده است.

اعضای فعلی گروه در حال حاضر وینسنت کاوانا (خواننده و نوازنده گیتار ریتم)، دنییل کاوانا (گیتار لید)، جان داگلاس (نوازنده درام و پرکاشن)، لی داگلاس (خواننده) و دنییل کاردوسو (نوازنده کیبورد) هستند.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”